Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
7000030557   Currículum i avaluació competencial per àmbits (matemàtic)
2020-2021   Curs. Secundària Obligatòria
  
   15/10/2020 - 28/1/2021 (30 hores) de 16:00h a 19:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
  
   Formació Telemàtica
  
Tipus activitat   CMAT Currículum i avaluació competencial per àmbits (matemàtic)
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020
  
Descripció i   Metodologia:   Es tracta d’un curs telemàtic que té una part en què tots els participants han de connectar-se simultàniament en un horari determinat.
El curs parteix de les dimensions, competències, continguts clau i criteris d’avaluació que determina el currículum per proposar un enfocament competencial del treball a l’aula, amb una metodologia que afavoreixi l’assoliment per part dels alumnes de coneixements funcionals, amb sentit i transferibles.
Es promou la reflexió compartida entre docents, amb la participació activa i la iniciativa personal que combinada amb el treball individual i el col·laboratiu per aprendre entre iguals.
El curs té una durada de 30 hores. Es faran 5 mòduls telemàtics (20 hores) i es presentarà un projecte final personal (10h), amb una primera part sincrònica (2h) amb tots els participants i una segona part de treball també sincrònica (2h).
  
Objectius   1.Analitzar els documents prescriptius i orientatius del currículum per reflexionar de forma compartida sobre les implicacions educatives de l’aprenentatge per competències.
2.Aprendre a utilitzar les eines que aporta l’avaluació formativa i formadora a partir de la gestió de formats d’aprenentatge interactius i participatius.
3.Capacitar el professorat i afavorir la consciència de mètode didàctic per incentivar l’aprenentatge competencial i reflexiu de l’alumnat per dotar-lo de significat, sentit i transferència
4.Identificar i aplicar estratègies que facilitin l’atenció a tot l’alumnat i la gestió de la complexitat social i emocional de l’aula.
5.Programar, dissenyar i aplicar recursos didàctics en el context del currículum per competències, integrant l’avaluació com un element rellevant des de la reflexió i la consciència de mètode didàctic.
6.Configurar un perfil de competències didàctiques com a resultat de les demandes del currículum per competències i el context educatiu en què s’ha d’implementar.
  
Continguts   1.Els documents curriculars: Decret de Currículum (187/2015), documents de competències bàsiques i transversals, “El Currículum competencial a l’aula”, “Avaluar per aprendre”.
2.Desplegament del currículum: programació de la matèria, disseny d’unitats i seqüències didàctiques, activitats, eines per a l’avaluació competencial.
3.Àmbits transversals del currículum.
4.Mètodes didàctics competencials i reflexius centrats en els aprenents i la funcionalitat dels continguts.
5.Gestió social i emocional de les dinàmiques d’aprenentatge a l’aula.
6.Formats d’aprenentatge i estratègies per atendre tot l’alumnat.
  
Observacions   Calendari
Cursos matins: 1,2, 5, 7, 9 de juliol
Sessions sincròniques de 9 a 13
Cursos tardes: 1,2,5,6,8 de juliol
Sessions sincròniques de 16 a 20
  
Formador/a   David Freixes Martorell
  
Avaluació   En l’avaluació es valoraran els aspectes següents: participació activa en tots els mòduls , qualitat de les aportacions en els fòrums i treballs en grup i presentació i adequació del projecte final.

  
Requisits de  certificació   Els requisits per obtenir el certificat que acredita les hores de formació del curs, són haver participat a un mínim del 80% de les sessions sincròniques i haver fet el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls i del projecte final i haver contestat el qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat de secundària de l’àmbit de tots els Serveis Territorials
  
E-mail   iortoll@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   15/10/2020   1600   1900 
 Sessió 2   dijous   29/10/2020   1600   1900 
 Sessió 3   dijous   12/11/2020   1600   1900 
 Sessió 4   dijous   26/11/2020   1600   1900 
 Sessió 5   dijous   14/01/2021   1600   1900 
 Sessió 6   dijous   28/01/2021   1600   1900 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent